Huidverzorging op maat
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up

9 tips om het juiste (gezonde) dieet te kiezen

Voel je je niet zo goed meer in je vel? Letterlijk dan, en wil je iets doen aan die extra kilootjes?

Dan kan je kiezen uit héél wat verschillende diëten, maar welk dieet kies je?

Want niet alle diëten zijn gezond voor je lichaam en geven een blijvend resultaat. Dus let heel goed op wanneer je je keuze maakt!

Hieronder vind je enkele belangrijke zaken waar je op moet letten bij het kiezen van het juiste dieet voor jou.


1. Zorg dat je nieren niet teveel belast worden

Eiwitten zijn erg grote moleculen, wat heel veel moeite vraagt aan onze nieren om te verwerken. Ons lichaam kan zonder problemen 20 tot 30g eiwitten per cyclus van 3u verwerken. Veel proteïnediëten houden geen rekening met deze grens. Dieetproducten gebruiken zonder begeleiding kan hierdoor ook problemen geven.


2. Leer opnieuw een gezond eetpatroon aan

Een klassiek proteïnedieet richt zich vooral op snel afvallen. Men gebruikt allerlei ‘fake’ producten die eigenlijk niet thuishoren in een gezonde voeding, maar waar je wél van afvalt tijdens je dieet. Denk aan pizza’s, kant-en-klare gerechten, koekjes, repen, snoepjes,…

Daardoor leer je net de slechte snoepgewoonte niet af en is de kans groot dat je na het dieet hervalt in je oude eetpatroon en opnieuw bijkomt. Volg je een dieet met enkel shakes, let er dan op dat je ook een begeleiding krijgt om een gezond eetpatroon aan te leren zodat je na het dieet jouw streefgewicht kan behouden. 


3. Zorg voor een overgangsperiode tussen streng dieet en opnieuw normaal eetpatroon

Tijdens een streng dieet waarbij je weinig eet gaat je lichaam zich aanpassen en efficiënter omgaan met energie. Ga je plots opnieuw ‘normaal’ eten zal je snel terug bijkomen omdat je lichaam nog functioneert zoals tijdens de dieetperiode. Gebeurt de overgang in stapjes krijgt je lichaam ook de kans om te wennen aan terug meer energie inname (meer voeding) en zal je je streefgewicht kunnen behouden.


4. Bescherm jouw spiermassa tijdens het diëten

Tijdens een dieet krijgt het lichaam minder voeding binnen. Maar alles moet wel blijven functioneren, dus wanneer het lichaam niet voldoende energie kan halen uit voeding gaat het op zoek naar eigen reserves in het lichaam. Spieren zijn een van eerste die ‘aangevallen’ worden als ons lichaam op zoek gaat naar een energiebron.

Onze spiermassa is een goede bron van eiwitten die we tijdens een dieet dus moeten beschermen. Dit kan je doen door te zorgen dat je toch nog voldoende eiwitten via voeding binnen krijgt tijdens het dieet. (Maar dan ook weer niet teveel om overbelasting van de nieren te vermijden!)

Extra voordeel: hoe minder energie er uit de spieren wordt gehaald, hoe meer energie er uit de vetmassa zal moeten komen. En dat is wat we willen tijdens een dieet: verlies van de vetmassa! Daarenboven verbruiken onze spieren ook meer energie dan onze vetmassa, dus wanneer onze spiermassa optimaal blijft, is ook het energieverbruik hoger, zal onze vetmassa sneller verbranden en zal je dus sneller afvallen. Yes!


5. Vermijd ernstige vitaminetekorten tijdens het dieet

Minder eten tijdens een dieet betekent ook minder inname van vitaminen en mineralen. Iets waar vele diëten geen rekening mee houden! Extra voedingssupplementen innemen tijdens een dieet is heel belangrijk om alle processen in ons lichaam te blijven ondersteunen.

Bij sommige diëten moet je wel voedingssupplementen innemen, maar vaak beperkt zich dat tot vetverbranders. Dit is zeker niet voldoende. Toxines worden in ons lichaam opgestapeld in onze vetmassa. Wanneer je snel afvalt en dus snel vet verbrandt, komen deze toxines plots in grote hoeveelheid vrij in het lichaam en moet het lichaam dus zeker ondersteunt worden om dit op en correcte manier te kunnen verwerken.


6. Let op met vervangproducten

De dieetmarkt is een zeer levendige markt en tegenwoordig hebben ze van elk voedingsmiddel wel een ‘light’ of een ‘dieet’ versie. Dieetproducten zijn vaak niet veel magerder dan het origineel en al zeker niet gezonder. Vele proteïnediëten hebben naast de shakes ook koekjes, repen, snoep, pasta, toast,… in hun gamma.

Deze producten zijn vaak verlaagd in koolhydraatgehalte en verrijkt met eiwitten. Wanneer men de voedingswaarde van een voedingsmiddel zo drastisch gaat veranderen dient men allerlei stabilisatoren, kleur-, geur-, en smaakstoffen toe te voegen om het product aantrekkelijker en smaakvol te houden. Niet gezond dus. Vermijd dan ook deze vervangproducten.


7. Zorg voor voldoende vezels

De basis van een proteïnedieet is het beperken van koolhydraten. Vezels zijn ook een vorm van (onverteerbare) koolhydraten, dus wanneer men koolhydraten beperkt, krijg je een vezeltekort. Constipatie is daarom één van de vaakst voorkomende klachten bij een klassiek proteïnedieet.


8. Laat je metabolisme niet stil vallen

Het beperken van inname van voeding heeft ook tot gevolg dat het metabolisme, de verbranding, in ons lichaam stilvalt. Waardoor je na een tijdje niet meer afvalt ook al eet je weinig. Regelmatig kleine porties eten is belangrijk voor het behoud van een goed werkend metabolisme.


9. Laat je begeleiden door een expert, ook na het dieet

Begeleiding tijdens je dieet is belangrijk om het op de juiste manier te doen, om door te zetten, om vragen te beantwoorden, om jouw streefgewicht te bereiken. Maar begeleiding nadat je dat doel bereikt hebt is eigenlijk nog veel belangrijker! Om het te kunnen behouden, om niet terug te hervallen, om nooit meer te moeten diëten!

 


Als je elk dieet aan bovenstaande punten afcheckt zal je zeker bij een dieet terecht komen waarbij je op een gezonde manier kan afvallen, zonder roofbouw te plegen op je lichaam. Waarbij je bovendien makkelijk het resultaat kan behouden en niet meer hervalt in je oude gewoontes.

Klinkt geweldig hé. Dat willen we toch allemaal? Check!Smile

 

 

Het dieet dat het allemaal waarmaakt: RainPharma

Bij SkynCare specialiseren we ons in huidverbetering. We werken met wetenschappelijk onderbouwde producten en technieken die al een heel mooi resultaat geven. Maar we wilden meer… en gingen op zoek om ook van binnenuit de huid te verbeteren en te versterken.


Zo zijn we terecht gekomen bij RainPharma, een Belgische firma met natuurlijke verzorgingsproducten maar ook met een dieet en met voedingssupplementen. RainPharma is eigenlijk geen klassiek dieet, het is een levensfilosofie en een visie op gezondheid die ook de onze is. A match made in heaven!


Bovendien voldoet het aan alle bovenstaande punten. Het is een veilige en doeltreffende manier om af te vallen. Halleluja, je moet dus niet meer verder zoeken!

 

 

Wil je weten wat de verschillende stappen zijn bij het RainPharma dieet?

DOWNLOAD dan hieronder GRATIS de 3 fases van het RainPharma dieet

Heel veel succes!!

Annelies & Catherine

 

Wil je wat meer info over het RainPharma dieet? Klik dan hier

MEER BLOGITEMS LEZEN

Mis de nieuwste trends niet

Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up
Schoonheidssalon huidverzorging schoonheidsspecialiste make up